Sveiki atvyke 

 

Tyčiom ar netyčiom atradai, Juozo Jankausko blog'a

 

Stovykla "disBalansas"

Stovykla "disBalansas"

62366637_3347235225301998_8936527556455170048_o.jpg

Kažkaip čia buvo, kad susivedė keliai mano su dar dviem nutrūktgalviais - Minusasu Modestu ir Rūboholiku Pauliumi. Tai va, subondinom per vieną renginį turėdami diskusiją apie šalčio minuso pliusus organizmui (čia reikia pakrizenti “minuso pliusai” tikrai juokinga frazę). Tada palaikydami kontaktą gūdžiuose Vilniaus naujamiesčio knaipėse surezgėme planą, kad reiktų pabandyti žmones šviesti nebe vien netiesioginiu rašytiniu ar pokalbio būdu, o ir surengiant kažką fiziško, žemiško, o ne vien transliuojamo transdiemensinėm satelitinėm bangom.

Taip ir gimė mintis NEsveikatingumo stovyklai pavadinimu DISbalansas. 
O kodėl “nesveikatos”? Nes suvokimą, kas yra sveikata mums teoriškai bandoma suformuoti per normas, kurios parašomos prie kraujo tyrimo (hemoglobino turi būti nuo tiek iki tiek, prie cholesterolio, kurio turi būti nuo x iki y, keistų pasisakymų, kiek kiaušinių galima suvalgyti per dieną  ir t.t.) Bet normos yra žavingos tuo, kad jos universaliai netinka niekam individualiai, o ypač jei ieškai gyvenimo pilnatvės. Jei ją pririši prie skaičių pvz - “jausiuosi gerai, kai svoris bus X”, “aš ligonis, kol lipidai Y”, “aš negaliu daryti pratimų, kol turiu Z pakitimą nugaroje”. - tai liūdna, bet gyvenimo džiaugsmo ir nesurasi. Sveikatingume reikia sveiko proto, kuris sukasi aplink suvokimą, kaip balansuoti gyvenimo kintamuosius - maistą, sportą ir svarbiausia poilsį. Ne vien fizinį, bet ir psichologinį. Tad apie tai ir sukasi stovykla, kaip balansuoti visus dalykus tarpusavyje. 
Turiu paakcentuoti, kad ji nebus vien apie KETO standartus, nors pokalbių metu tikrai apie tai pasikalbėsime, o ypač jei kils klausimų - ji bus apie visus kintamuosius sveikatingumo siekiant, o daugiausiai apie tuos, kuriuos niekas nenori garsiai kalbėti ir dažniausiai sieja su nesveikata.

Tad toliau pridedu Rūboholiko Pauliaus aprašymą, ko tikėtis ir kodėl vyksta ši stovykla, su keliomis nuotraukomis iš buvusios pirmosios stovyklos .

Daugelis žmonių bijo pradėti sportuoti dėl elementarių priažasčių:

Bijo, kad jiems nepavyks atlikti vieno ar kito pratimo

Bijo, kad kiti yra stipresni už juos ir jie nenori pasirodyti silpnais

Bijo, kad teks kardinaliai keisti gyvenimo būdą ir atsisakyti gyvenimiškų malonumų, tokių kaip skanus ir ne visada sveikas maistas, alkoholis ar net rūkymas. 


Būtent apie trečią baimę ir padiskutuosime. 

Sportas, kaip ir bet kuri kita veikla reikalauja disciplinos ir tam tikrų taisyklių, tačiau mes turime žinoti, kad pagrindinė taisyklė jaustis laimingiems yra nesijausti suvaržytiems.

IMG_20190510_202438-01a.jpeg

Nusistovėjęs mitas, kad pradėjus sportuoti turime atsisakyti skanaus maisto! Taip, nuolat valgyti greitą, riebų ar turinti daug cukraus maistą nėra sveiką, tačiau gyvenime mes turime atrasti balansą. Sveikos gyvensenos apibrėžimą galime prilyginti darbo rutinos sąvokai. Juk tradiciškai mes penkias dienas dirbame ir dvi- ilsimės, todėl tai galime pritaikyti ir savo sveikos gyvensenos rutinoje. Tad susikurkite tradiciją savaitėje turėti kelias dienas, kurias skirsite savo skanioms nuodemėms. Tai bus Jūsų išeiginės. Nesigriauškite dėl to ir leiskite sau atsipalaiduoti. Psichologinis nusistatymas čia taip pat labai svarbus. 

Taip pat nenorėkite visko iš karto. Mažų žingsnelių principas mums gali padėti ne tik prisijaukinti sportą savo gyvenime, bet ir motyvuoti siekti didesnių tikslų.
Jeigu mes nusprendėme pradėti sportuoti, tai nesiimkime to daryti kiekvieną dieną. Galime pradėti nuo dviejų dienų per savaitę ir dar kelias dienas skirti bent valandą pasivaikščiojimams parke, gamtoje ar kažkur kitur gryname ore. Judėjimas ne tik padės atsistatyti raumenims po treniruočių, tačiau ir suteiks mūsų organizmui lengvą fizinį krūvį, kurio metu degs kalorijos, mūsų kūnas gamins endorfinus (laimės hormonus), o nuo to gerės ir mūsų nuotaika bei didės motyvacija.  

IMG_20190512_095053_1-01.jpeg

Poilsis yra taip pat labai svarbus faktorius, kaip ir aktyvus judėjimas ar sveika bei subalansuota mityba. Didėjantis gyvenimo tempas verčia mus skubėti, todėl mes visai pamirštame apie produktyvų poilsį. Jeigu mes jaučiame stresą darbe, turime įtemptą dienotvarkę, tai sportas be poilsio mums jokių rezultatų neduos, o tik atvirkščiai. Nepailsėję mes padidiname traumų tikimybę, o taip pat jausdamiesi išsekę emociškai, prarandame motyvaciją bet kurioje kitoje veikloje. Tad, nepamirškite išsimiegoti, skirti laiko net ir nieko neveikimui ar atsipalaidavimui nuo kasdienių darbų draugų kompanijoje su taure vyno ar savo mėgstamiausiu patiekalu. 

Nors ir visų mūsų tikslas yra jaustis gerai, tiek fiziškai, tiek emociškai, tačiau žmogus yra įvairialypė asmenybė, išgyventanti skirtingas patirtis, tad čia universalios formulės nėra. Aišku tik viena - gyvenime reikalingas balansas, todėl nebijokime jo ieškoti ir atrasti sau tinkamą rutiną.

IMG_20190512_154311-01.jpeg


Pasiūlymas ieškantiems ir atradusiems.
Balansavimo tarp aktyvaus ir malonaus gyvenimo entuziastai pristato savaitgalio stovyklą, kuri skiepija ne sveiką gyvenseną, o sveiką požiūrį į ją.  Prisijunk prie balansavimo tarp aktyvaus ir malonaus gyvenimo būdo. Stovykla vyks birželio 28-30 dienomis.
Daugiau info ->  www.facebook.com/events/185041062383226




Keto skaičiuoklė

Keto skaičiuoklė

0